Aquasporten

Aquasporten

Met spinning fietsen het water in. Tot aan borsthoogte. De hydrostatische druk van het water maakt dat het melkzuur dat de spieren aanmaken, meteen terug wordt afgevoerd. Zo kan je de spieren flink laten werken zonder de volgende dag spierstijfheid te hebben. Aquaspinning is een pittige cardio training waarbij de spieren van het gehele lichaam worden gebruikt, voornamelijk de beenspieren. Aquaspinning is een mooie aanvulling op andere fietstrainingen. Zowel voor de regelmatige fietser op de racefiets, als voor de plezierfietser.

Wat is Aquasporten?
Hoe inschrijven
Tarieven

Leuke en pittige groepstrainingen in het water

Met spinning fietsen het water in. Tot aan borsthoogte. De hydrostatische druk van het water maakt dat het melkzuur dat de spieren aanmaken, meteen terug wordt afgevoerd. Zo kan je de spieren flink laten werken zonder de volgende dag spierstijfheid te hebben. Aquaspinning is een pittige cardio training waarbij de spieren van het gehele lichaam worden gebruikt, voornamelijk de beenspieren. Aquaspinning is een mooie aanvulling op andere fietstrainingen. Zowel voor de regelmatige fietser op de racefiets, als voor de plezierfietser.

Aquafitness

Een pittige workout in het water. De energieke muziek neemt je mee om de volledige les het beste van jezelf te geven. Je staat tot op borsthoogte in het water. Hierdoor worden schokken flink gereduceerd en kan je dus krachtiger springen en bewegen als op het land, zonder gewrichten te overbelasten. We gebruiken de spierkracht van het volledige lichaam, bovenlichaam, benen en buik- en rugspieren.

Aquajogging

Bij de aquajogging raken onze voeten de bodem niet meer, eens iedereen in het water zit, laten we de bodem zakken en blijf je boven door het dragen van een wetbelt rond je middel. Deze zorgt ervoor dat je schouders en hoofd steeds boven water blijven. Gedurende de gehele les blijven we joggen in het water waardoor we onze conditie opbouwen. Ook de spierkracht gaan we verbeteren doordat de jog-oefeningen continue worden aangevuld met spierversterkend oefeningen met armen, benen en romp. Doordat je continue zoekt naar de beste houding in het water, gaan je buik- en rugspieren de hele les rustig moeten mee werken. Bij deze workout krijgen onze gewrichten geen enkele schok meer, waardoor deze ook ideaal is bij gewrichtsklachten, bij blessures, of post- operatief. Ook mensen met rugklachten hebben veel baat bij deze les, doordat de buikspieren en rugspieren flink worden versterkt op eenvoorzichtige manier.

Je kan registeren via het formulier

Aquajogging & Aquafitness = 10€ pp/les

Aquaspinning = 12,5€ pp/les

Leuke en pittige groepstrainingen in het water

Met spinning fietsen het water in. Tot aan borsthoogte. De hydrostatische druk van het water maakt dat het melkzuur dat de spieren aanmaken, meteen terug wordt afgevoerd. Zo kan je de spieren flink laten werken zonder de volgende dag spierstijfheid te hebben. Aquaspinning is een pittige cardio training waarbij de spieren van het gehele lichaam worden gebruikt, voornamelijk de beenspieren. Aquaspinning is een mooie aanvulling op andere fietstrainingen. Zowel voor de regelmatige fietser op de racefiets, als voor de plezierfietser.

Aquafitness

Een pittige workout in het water. De energieke muziek neemt je mee om de volledige les het beste van jezelf te geven. Je staat tot op borsthoogte in het water. Hierdoor worden schokken flink gereduceerd en kan je dus krachtiger springen en bewegen als op het land, zonder gewrichten te overbelasten. We gebruiken de spierkracht van het volledige lichaam, bovenlichaam, benen en buik- en rugspieren.

Aquajogging

Bij de aquajogging raken onze voeten de bodem niet meer, eens iedereen in het water zit, laten we de bodem zakken en blijf je boven door het dragen van een wetbelt rond je middel. Deze zorgt ervoor dat je schouders en hoofd steeds boven water blijven. Gedurende de gehele les blijven we joggen in het water waardoor we onze conditie opbouwen. Ook de spierkracht gaan we verbeteren doordat de jog-oefeningen continue worden aangevuld met spierversterkend oefeningen met armen, benen en romp. Doordat je continue zoekt naar de beste houding in het water, gaan je buik- en rugspieren de hele les rustig moeten mee werken. Bij deze workout krijgen onze gewrichten geen enkele schok meer, waardoor deze ook ideaal is bij gewrichtsklachten, bij blessures, of post- operatief. Ook mensen met rugklachten hebben veel baat bij deze les, doordat de buikspieren en rugspieren flink worden versterkt op eenvoorzichtige manier.

Je kan registeren via het formulier

Aquajogging & Aquafitness = 10€ pp/les

Aquaspinning = 12,5€ pp/les

Inschrijven voor Aquasporten

Wil u graag inschrijven voor groepslessen of privélessen aquasporten? Vul u gegevens hiernaast in en we contacteren u zo snel mogelijk.